Homosassa Springs en Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Tim Marscha - WaarBenJij.nu Homosassa Springs en Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Tim Marscha - WaarBenJij.nu

Homosassa Springs en Sarasota

Door: Marsti

Blijf op de hoogte en volg Tim

10 November 2012 | Verenigde Staten, Sarasota

Dag 5 is alweer aangebroken, dat betekend op naar de volgende bestemming! Orlando was heel leuk, maar we zijn blij dat we weer verder kunnen.

Deze dag zijn we naar Sarasota gegaan, met als tussenstop (nouja met een omweg van 2u) Homosassa Spring State park. Deze omweg was zeker de moeite waard. Daar aangekomen konden we met een fluisterboot over de pepper creek, een kreek wat meer dan 100jaar in de originele staat is. Muis en muisstil was het daar en we hebben een hoop schildpadden gespot!

Na de boottocht kwamen we aan bij het ticketloket, waar wij als oerhollanders met pa's ANWB pas (die per ongeluk nog in m'n tasje zat, omdat ik die voor de vakantie nog terug wilde geven haha) KORTING!! Wel $6,- dus pa bedankt en we kunnen daar door hier nog meer krijgen zei die mevrouw bij doet park.

In het park hebben we verschillende dikke zeekoeien gezien, de echte dieren dus niet dikke mensen ;) toen we aankwamen werden deze net gevoerd, hele kroppen sla werkten ze naar binnen.. Echt mooi om te zien! Daarnaast was er nog een Nijlpaard, genaamd Lu, die ook net op dat moment gevoerd werd. Deze woog slechts 3000 kilo, vergelijkbaar met een Hummer.
Verder waren er nog een hoop verschillende dieren zoals arenden, vossen, wolven, zwarte beren, alligators, slangen en noem maar op! Alleen beesten die oorspronkelijk uit Florida komen (met uitzondering van Lu).

Na het park zijn we meteen doorgereden naar Sarasota. Hier zitten we in een best Western hotel, maar niet zoals de korenbeurs! Wel ontbijt, maar geen kinkelutenbar ;) wat voor ons verrassend was, want wij hadden nergens op ontbijt gerekend!

Na aankomst in het hotel zijn we gelijk op zoek gegaan naar een eet tentje, hier kwamen we uit bij een café/restaurant genaamd ocean blues. Lekker decadent aan de kreeft gezeten, dat is hier ten opzichte van NL. Erg goedkoop! En het was heerlijk. Na 2 halve liters bier p.p. En een diner achter de kiezen gingen we maar eens een potje poolen. Na nog 3 halve liters bier p.p. Was het poolen ook geen succes meer en besloten we in licht benevelde toestand om maar naar het hotel te lopen (lees waggelen). Nadat Tim mij de bosjes van dichtbij had laten zien (geen vieze dingen denken nu, maar denken aan vallen in de bosjes) werden we vanmorgen wakker met een lichte kater!

Vandaag zijn we in Sarasota gebleven. Heerlijk langs de kust gereden en op mooie stranden geweest bij Siësta key, Bird key en Lido key. Poederwitte stranden, mooie havens en natuurlijk prachtig weer, 26graden! Wat een vervelende vakantie..

Tim wil even vermelden dat we bij een haven zijn geweest waar een hele chique bootclub was, net Drimmelen maar dan net even iets groter ;) grote jachten, hij heeft bijna een boot gekocht (in z'n dromen dan) haha.

In Lido Key zijn we gestopt om langs een leuke winkelstraat te lopen waar ook veel restaurantjes zaten. Eenmaal door de straat gelopen zagen we pas dat het allemaal boetiekjes en dure restaurants waren met bekakte mensen. In het midden van de rotonde was een kunst tentoonstelling. Uiteindelijk vonden we een leuk, normaal, restaurantje waar we heerlijk geluncht hebben. Kreeft fondue en nacho's jum!

Nu zitten we nog heerlijk op het strand in Siësta Key, naar de zonsondergang te kijken :) het is nu 17:30 en over enkele minuten zal de zon ondergaan. Dan gaan wij weer lekker naar het hotel om een soepje te eten en optijd naar bed!

Morgen vroeg eruit en vervolgen we onze reis naar Key West, via de Everglades, we zijn benieuwd wat voor moois we daar weer tegenkomen!

Nu is het wel weer genoeg geweest, voor jullie welterusten en tot sms/Skype/mails!!

P.s. Ik mag bij B&S op derde gesprek komen :D had een mail gehad, moet volgende week vrijdag contact opnemen om een tijdstip af te spreken!! Hopelijk een baan dus.

Dikke kus vanaf het strand, The sunshine state, Florida

• 10 November 2012 - 10:57

A Halters :

hoi vakantiegangers fijn dat jullie het naar je zin hebben wat een leuk verslag iedere keer weer we genieten ervan Gr pa en ma

• 10 November 2012 - 21:26

A Halters:

Hoi vakantiegangers we zijn lekker thuis zitten bij tv. je auto is afgekeurd maar komt goed . eet ze en tot hoor is gr Pa en Ma